luni, 14 iulie 2008

Luxury Summer, lipsit de Mazăre şi de strălucire




# Organizat în weekend în staţiunea Mamaia, târgul de produse de lux nu a atras publicul # Nici pe cel potent din punct de vedere financiar, însă nici oamenii de rând, curioşi să vadă produse pe care doar şi le-ar putea visa

Intro
Ceasuri din aur, mobilier, pietre preţioase, ambarcaţiuni, jacuzzi, un elicopter, automobile cu preţuri exorbitante, trabucuri, dar şi produse cosmetice. Cam asta puteau cumpăra cei cu dare de mână de la târgul de lux. Însă, se pare că nici măcar cei cu bani nu au fost interesaţi de evenimentul organizat de Power Marine.

Chiar dacă anunţau înaintea începerii evenimentului că se aşteaptă la peste cinci mii de vizitatori, Luxury Summer nu a stârnit curiozitatea celor care îşi petrec vacanţele în staţiunea Mamaia. Nici măcar expozanţii nu au fost mulţumiţi de organizare. Aceştia s-au plâns de spaţul mic de expunere şi de dimensiunile reduse ale cortului care a găzduit evenimentul. În plus, nici vânzările nu au mers prea bine, ba din contră. Reprezentanţii unei firme distribuitoare de trabucuri Cohiba, una dintre cele mai renumite firme la nivel mondial, povesteau că vizitatorii au lipsit, iar vânzările au fost mult sub aşteptări. În prima zi reuşiseră să vândă numai câteva trabucuri şi asta în condiţiile în care, spun ei, piaţa bucureşteană îi îmbogăţeşte lunar cu câteva zeci de miliarde. Preţurile pentru tutunul de lux variau între 165 şi 2.400 de lei.

Ceas de 92.000 de euro

Evident, bijuteriile pe patru roţi, dar şi cele plutitoare au făcut deliciul puţinilor spectatori, însă, foarte mulţi dintre ei s-au arătat interesaţi de adevăratele giuvaere, cu mecanisme lucrate manual, placate cu aur şi împodobite cu pietre preţioase. Evident, este vorba despre ceasurile de lux. „Avem şi ceasuri bărbăteşti şi ceasuri de damă. Spaţiul de expunere este destul de mic şi am încercăm să arătăm produsele cele mai interesante“, a spus reprezentantul uneia dintre firmele distribuitoare de orologii de mână. Vânzări nu au avut, însă se consolează cu faptul că au folosit expoziţia ca pe un prilej de a-şi arăta marfa. „Spaţiul este cam mic. Oamenii sunt obişnuiţi să vadă ca la Romexpo, spaţiul acela uriaş. Însă, avem ceasuri ce pornesc de la 3000 de euro şi ajungem la cel mai scump exponat, un ceas Franck Muller Tourbillon, din aur roz, care costă 92.000 de euro. Are un mecanism inventat de unul dintre cei mai mari ceasornicari din lume, Breguet, care îl ajută să fie foarte precis. Ceasurile de damă sunt, în mare parte, cu diamante, însă, mai avem şi cu safire, rubine şi smaralde. Pentru constănţeni vom deschide un magazin într-unul dintre cele mai mari hoteluri din staţiunea Mamaia“, a mai spus reprezentantul firmei distribuitoare. Clienţi celebri ai mărcii elveţiene Franck Muller sunt Demi Moore, Robin Williams şi Elton John. Unul dintre cei care poartă la mână un ceas Breguet este şi vicepreşedintele CJC, Cristinel Dragomir. „Avem ceasuri cu preţuri între 10.000 şi 45.000 de euro. Cel mai scump este un ceas Parmigiani făcut pentru yachturile Pershing, un ceas într-o ediţie limitată de 115 bucăţi cu o carcasă din aur roz şi un mecanism automatic“, a declarat reprezentantul firmei Cellini.

Nelipsitul Vertu

În mod cert, de la un astfel de târg nu puteau lipsi celebrele telefoane Vertu, în mare vogă printre vedetele din întreaga lume. Chiar şi Mutu are un astfel de telefon mobil. Se pare că pantofii au atras totuşi cumpărători, chiar dacă în număr foarte mic, mai precis doi. „Am vândut două perechi de pantofi, una de şase şi cealaltă de şapte milioane. Clienţii au fost oameni obişnuiţi, nu vedete“, spune reprezentanta singurei firme care deţine franciza Baldinini, un brand italian de lux. Cel mai scump produs adus în expoziţie a fost o geantă neagră, de 27 de milioane.

Primarul a dat luxul pe Geoană

Chiar dacă şi-a făcut anunţată prezenţa, primarul Radu Mazăre nu a mai ajuns la Luxury Summer. Se pare că edilul a fost prins în capitală, atât vineri cât şi sâmbătă şi că din acest motiv nu a mai ajuns la eveniment. Totuşi, dealerii de ceasuri i-au făcut o propunere, fiind ştiută pasiunea lui Mazăre pentru orologii de mână: „Cred că i s-ar potrivi un ceas de la Audemars Priguet sau mărci mai puţin cunoscute, de yachting sau de activităţi sportive în aer liber“. Ionuţ Barbu, directorul Power Marine nu consideră, însă, absenţa edilului un minus al evenimentului. „Dacă dumneavoastră credeţi că absenţa lui Radu Mazăre a fost un eşec, mi-l asum. Însă eu nu cred aşa ceva. Pe de altă parte, este posibil ca, totuşi, sâmbătă seară să fi ajuns pe la 11.30, nu la 19.00, aşa cum anunţase. Nu ştiu, am spus că este posibil. Ştiu că a fost în Bucureşti şi că a rămas pentru ziua lui Mircea Geoană“, a declarat şeful Power Marine.

Expozanţi nemulţumiţi, organizatori liniştiţi

În legătură cu nemulţumirile expozanţilor, Barbu nu a avut foarte multe de comentat: „Niciodată nu poate fi toată lumea mulţumită. Dacă s-a spus că taxa este mare, eu vă spun că nu consider acest lucru. a fost de 200 de mii, apoi am micşorat-o. Până la urmă a fost un târg de lux, la care ar fi trebuit să participe cei care îşi permit să cumpere aşa ceva. Nu pot să vorbesc cu nea George care nu are bani, ci cu nea Costică, care este un potenţial client“. Cu toate că directorul Power Marine a vorbit despre o taxă de intrare de 200 de mii, site-ul evenimentului arată că aceasta a fost, de fapt, de 400 de mii. Barbu nu a înţeles nici plângerile participanţilor în ceea ce priveşte spaţiul de expunere. „Industria de lux este încă la început în ţara noastră. Aşa cum arată industria arată şi expoziţia. Standurile sunt de la 10 mp la 200 mp. Nu vă pot spune preţurile, pentru că s-au negociat nişte contracte confidenţiale“, a mai spus Ionuţ Barbu. Site-ul www.luxurysummer.ro spune că taxa de participare pentru firme a fost de 200 de euro, iar chiria pentru un metru pătrat ocupat de stand a fost de 100 de euro/mp în interior şi 30 euro/mp în exterior. Expozanţii au beneficiar de discount-uri de la 5 la 15%, în funcţie de suprafaţa ocupată.

Niciun comentariu: