luni, 14 iulie 2008

sa fii cuminte ... part II




evident, iar am auzit "să fii cuminte, Cori“. şi am răspuns, bătând din genele rimelate: "Dar sunt mereu“. normal, gândul îmi zbura prin alte părţi. pe unde, voi spune mai târziu. însă, mă uimeşte ipocrizia şi puterea de a spune cuiva să fie cuminte în condiţiile în care TU, cel care rosteşti hidoasa propoziţie, nu eşti cuminţel deloc. aş mai zice şi eu, să ai neobrăzarea să spui aşa ceva.. dar atunci când te ştii cu obrazul curat. nu când ţi se face dor de persoana căreia îi spui obsesiv să fie cuminte, numai atunci când n-ai altele de făcut. oricum... răspusul meu, la fel de ipocrit ca şi zicere de mi-a atins timpanul, a fost pigmentat cu un zâmbet ironic şi voit siropos. mă simţeam ca-n "Tânăr şi neliniştit“. cînd unul şi-o trage cu una şi apoi se ducea la nevastă-sa, fără regrete. dar cine nu face asta, veţi spune. voi auzi: "ce, tu nu ai făcut-o?“. Oho .. şi încă ce am mai comis-o într-o anume perioadă. tocmai d-aia ştiu că mai bine te abţii de la "să fii cuminte“, cu riscul de a părea indiferent. o vorbă nu-ţi garantează fidelitatea celui de lângă tine.un cuvânt nu aduce dragostea, aşa cum o floare nu aduce primăvara, aşa cu un "te iubesc“ nu umple întotdeauna o inimă. ar trebui să ştim asta. şi ar trebui să renunţăm la posesivitate. mai ales atunci când nu avem ceva-ul ăla pe care simţim că-l dominăm, că-l stăpânim. putem ţine în frâu un corp, însă un suflet se leagă de pat mai greu....

Unde-s snobii de altă dată?

Sincer vă spun: mă aşteptam să văd hoardele de îmbogăţiţi peste noapte mişunând printre exponatele de la Luxury Summer.

Că doar ştiţi cum este... românul nu-i român destul până nu e şi fudul. Chiar credeam că voi găsi vedetuţe neimportante dându-se în stambă şi probând ceasurile de zeci de mii de euro, lipindu-şi urechiuşele fine de telefoanele costisitoare. Însă, nu contează preţul, atâta timp cât suntem în trend, nu? Că doar, mai nou, orice apariţie a celor mai mult sau mai puţin cunoscuţi în revistele de cancan este asezonată de prezenţa unui Vertu. Sau, a doua variantă ar fi fost să-şi cumpere trabucuri, împachetate în cutii de lemn pe care este scris mare numele firmei producătoare, evident, una de renume. Dar nici cei care au încercat să aţâţe fumătorii nu au reuşit mare brânză. Şi asta chiar într-o sâmbătă după-amiază, când se ştie că Mamaia se umple de staruri fără strălucire, care aleg să-şi etaleze ţoalele de firmă prin cluburile din staţiune. Că aşa este la modă: să vii la Mamaia, într-unul dintre cele două cluburi cu nume răsunătoare, să bei apiţă cu lămâie şi să te fâţâi de colo-colo salutându-ţi cunoscuţii sau, după caz, necunoscuţii. Însă nici cei ale căror poze ar putea fi puse cu uşurinţă în DEX lângă definiţia cuvântului snob nu au venit la Luxury Summer. Ca să nu mai spunem de Radu Mazăre, care şi-a anunţat prezenţa, dar nu a mai binevoit să apară. Chiar nu a fost primarul interesat de ceasurile de zeci de mii de euroi? Sau de bărcile cu motor, atât de dragi inimii sale? Şi nici măcar de duduiţele frumos îmbrăcate şi machiate, prezente în orice colţ al cortului în care a avut loc expoziţia? Pentru că, dacă nu ştiaţi, edilul macho de la malul mării nu lipseşte de la nici un eveniment de gen, unde mai agaţă din priviri câte o tânără domniţă. Fetişcana nu rămâne indiferentă şi dă ingenuu din genele rimelate. Primarul îi zâmbeşte din mers şi o face să roşească. Că doar, trebuie să-şi arate şi el într-un fel masculinitatea, cel puţin în dăţile când nu apare la braţ cu vreun exemplar ţesălat, de gen feminin. Una peste alta, nici snobii autohtoni, dar nici cei din alte părţi ale ţării nu au binevoit să se clătească în luxul de summer. Acum, stau eu şi mă gândesc, poate n-o mai fi în trend să apari la evenimente de genul ăsta. Poate e la modă să îţi iei ţoale second hand şi să te dai umil, chiar dacă te duci în cluburi unde se bea şampanie de 15.000 de euro. Că doar nu s-or gândi copiii de bani gata la românii care nu au nici după ce să bea apă...

song of the day

Luxury Summer, lipsit de Mazăre şi de strălucire




# Organizat în weekend în staţiunea Mamaia, târgul de produse de lux nu a atras publicul # Nici pe cel potent din punct de vedere financiar, însă nici oamenii de rând, curioşi să vadă produse pe care doar şi le-ar putea visa

Intro
Ceasuri din aur, mobilier, pietre preţioase, ambarcaţiuni, jacuzzi, un elicopter, automobile cu preţuri exorbitante, trabucuri, dar şi produse cosmetice. Cam asta puteau cumpăra cei cu dare de mână de la târgul de lux. Însă, se pare că nici măcar cei cu bani nu au fost interesaţi de evenimentul organizat de Power Marine.

Chiar dacă anunţau înaintea începerii evenimentului că se aşteaptă la peste cinci mii de vizitatori, Luxury Summer nu a stârnit curiozitatea celor care îşi petrec vacanţele în staţiunea Mamaia. Nici măcar expozanţii nu au fost mulţumiţi de organizare. Aceştia s-au plâns de spaţul mic de expunere şi de dimensiunile reduse ale cortului care a găzduit evenimentul. În plus, nici vânzările nu au mers prea bine, ba din contră. Reprezentanţii unei firme distribuitoare de trabucuri Cohiba, una dintre cele mai renumite firme la nivel mondial, povesteau că vizitatorii au lipsit, iar vânzările au fost mult sub aşteptări. În prima zi reuşiseră să vândă numai câteva trabucuri şi asta în condiţiile în care, spun ei, piaţa bucureşteană îi îmbogăţeşte lunar cu câteva zeci de miliarde. Preţurile pentru tutunul de lux variau între 165 şi 2.400 de lei.

Ceas de 92.000 de euro

Evident, bijuteriile pe patru roţi, dar şi cele plutitoare au făcut deliciul puţinilor spectatori, însă, foarte mulţi dintre ei s-au arătat interesaţi de adevăratele giuvaere, cu mecanisme lucrate manual, placate cu aur şi împodobite cu pietre preţioase. Evident, este vorba despre ceasurile de lux. „Avem şi ceasuri bărbăteşti şi ceasuri de damă. Spaţiul de expunere este destul de mic şi am încercăm să arătăm produsele cele mai interesante“, a spus reprezentantul uneia dintre firmele distribuitoare de orologii de mână. Vânzări nu au avut, însă se consolează cu faptul că au folosit expoziţia ca pe un prilej de a-şi arăta marfa. „Spaţiul este cam mic. Oamenii sunt obişnuiţi să vadă ca la Romexpo, spaţiul acela uriaş. Însă, avem ceasuri ce pornesc de la 3000 de euro şi ajungem la cel mai scump exponat, un ceas Franck Muller Tourbillon, din aur roz, care costă 92.000 de euro. Are un mecanism inventat de unul dintre cei mai mari ceasornicari din lume, Breguet, care îl ajută să fie foarte precis. Ceasurile de damă sunt, în mare parte, cu diamante, însă, mai avem şi cu safire, rubine şi smaralde. Pentru constănţeni vom deschide un magazin într-unul dintre cele mai mari hoteluri din staţiunea Mamaia“, a mai spus reprezentantul firmei distribuitoare. Clienţi celebri ai mărcii elveţiene Franck Muller sunt Demi Moore, Robin Williams şi Elton John. Unul dintre cei care poartă la mână un ceas Breguet este şi vicepreşedintele CJC, Cristinel Dragomir. „Avem ceasuri cu preţuri între 10.000 şi 45.000 de euro. Cel mai scump este un ceas Parmigiani făcut pentru yachturile Pershing, un ceas într-o ediţie limitată de 115 bucăţi cu o carcasă din aur roz şi un mecanism automatic“, a declarat reprezentantul firmei Cellini.

Nelipsitul Vertu

În mod cert, de la un astfel de târg nu puteau lipsi celebrele telefoane Vertu, în mare vogă printre vedetele din întreaga lume. Chiar şi Mutu are un astfel de telefon mobil. Se pare că pantofii au atras totuşi cumpărători, chiar dacă în număr foarte mic, mai precis doi. „Am vândut două perechi de pantofi, una de şase şi cealaltă de şapte milioane. Clienţii au fost oameni obişnuiţi, nu vedete“, spune reprezentanta singurei firme care deţine franciza Baldinini, un brand italian de lux. Cel mai scump produs adus în expoziţie a fost o geantă neagră, de 27 de milioane.

Primarul a dat luxul pe Geoană

Chiar dacă şi-a făcut anunţată prezenţa, primarul Radu Mazăre nu a mai ajuns la Luxury Summer. Se pare că edilul a fost prins în capitală, atât vineri cât şi sâmbătă şi că din acest motiv nu a mai ajuns la eveniment. Totuşi, dealerii de ceasuri i-au făcut o propunere, fiind ştiută pasiunea lui Mazăre pentru orologii de mână: „Cred că i s-ar potrivi un ceas de la Audemars Priguet sau mărci mai puţin cunoscute, de yachting sau de activităţi sportive în aer liber“. Ionuţ Barbu, directorul Power Marine nu consideră, însă, absenţa edilului un minus al evenimentului. „Dacă dumneavoastră credeţi că absenţa lui Radu Mazăre a fost un eşec, mi-l asum. Însă eu nu cred aşa ceva. Pe de altă parte, este posibil ca, totuşi, sâmbătă seară să fi ajuns pe la 11.30, nu la 19.00, aşa cum anunţase. Nu ştiu, am spus că este posibil. Ştiu că a fost în Bucureşti şi că a rămas pentru ziua lui Mircea Geoană“, a declarat şeful Power Marine.

Expozanţi nemulţumiţi, organizatori liniştiţi

În legătură cu nemulţumirile expozanţilor, Barbu nu a avut foarte multe de comentat: „Niciodată nu poate fi toată lumea mulţumită. Dacă s-a spus că taxa este mare, eu vă spun că nu consider acest lucru. a fost de 200 de mii, apoi am micşorat-o. Până la urmă a fost un târg de lux, la care ar fi trebuit să participe cei care îşi permit să cumpere aşa ceva. Nu pot să vorbesc cu nea George care nu are bani, ci cu nea Costică, care este un potenţial client“. Cu toate că directorul Power Marine a vorbit despre o taxă de intrare de 200 de mii, site-ul evenimentului arată că aceasta a fost, de fapt, de 400 de mii. Barbu nu a înţeles nici plângerile participanţilor în ceea ce priveşte spaţiul de expunere. „Industria de lux este încă la început în ţara noastră. Aşa cum arată industria arată şi expoziţia. Standurile sunt de la 10 mp la 200 mp. Nu vă pot spune preţurile, pentru că s-au negociat nişte contracte confidenţiale“, a mai spus Ionuţ Barbu. Site-ul www.luxurysummer.ro spune că taxa de participare pentru firme a fost de 200 de euro, iar chiria pentru un metru pătrat ocupat de stand a fost de 100 de euro/mp în interior şi 30 euro/mp în exterior. Expozanţii au beneficiar de discount-uri de la 5 la 15%, în funcţie de suprafaţa ocupată.